600 serie

Avant 640

VOLLEDIG IN PROPORTIE

Het uitgangspunt bij de ontwikkeling van de AVANT 600-serie was het maken van uiterst compacte machine met een groot hefvermogen en hoog hydraulische debiet. De laders uit de 600-serie hebben een maximaal hefvermogen van 1100 kg. Dit komt overeen met 74% van het eigengewicht van de machines. De compacte afmetingen garanderen een optimale wendbaarheid op kleine oppervlaktes.

RIJSNELHEID EN TREKKRACHT

De 600-serie bevat drie modellen die voornamelijk verschillen op vlak van rijsnelheid en trekkracht. De Avant 630 en 635 zijn uitgerust met 1 enkele rijsnelheid  terwijl de 640 eveneens voorzien is van een tweede rijsnelheid.

De snelheid van de AVANT 640 ligt hierdoor, met 22 km/u, zeer dicht bij die van de 750. Hierdoor is deze machine ideaal voor bv. groenonderhoud op openbare plaatsen, wegenbouw of andere werken waarbij er grotere afstanden overbrugd moeten worden.

De snelheid van de AVANT 630 en 635 blijft beperkt tot 14 km/u, wat ruimschoots voldoende is voor werken op kleinere oppervlaktes.

COMFORT

De Avant 600-serie is door zijn extreem laag zwaartepunt een zeer stabiele en veilige machine om mee te rijden. Daarnaast is de machine zeer gemakkelijk te bedienen en heeft de bestuurder van uit zijn cabine een optimaal zicht op het werktuig en op de omgeving rond de machine. Tal van bijkomende opties, accessoires en verschillende soorten cabines laten u toe om het niveau van comfort van uw machine verder te verhogen.

L-cabine

De L-cabine is een budgetvriendelijke optie die de bestuurder de nodige bescherming biedt tegen regen en wind. Ze verbetert het comfort en de werkomstandigheden voor de gebruiker aanzienlijk. De cabine wordt gemonteerd op het ROPS-frame, waardoor de veiligheid gegarandeerd blijft. Ze bestaat uit een voorruit met ruitenwisser en ruiten links, rechts en achteraan.

LX-cabine

De LX-cabine is een cabine met dezelfde kwaliteiten als de L-cabine, maar is bijkomend verwarmd en voorzien van een deur. Hierdoor wordt het comfort voor de gebruiker verder verhoogd ook bij koud weer. Tijdens de zomermaanden kunnen de deur en de raampartijen eventueel eenvoudig verwijderd worden. In optie kunnen er koplampen, richtingaanwijzers, reflectoren en een zwaailicht op de cabine gemonteerd worden (zowel op L- als LX-cabine).

DLX-cabine

Het uitgangspunt bij het ontwerp van de nieuwe DLX-cabine was een verdere optimalisatie van de ergonomie en de werkomstandigheden voor de bestuurder. De cabine biedt een optimaal comfort, zowel in droge en warme, als in natte en koude omstandigheden. Bij de meest recente versie werd er vooral aandacht besteed aan de creatie van extra ruimte in de cabine, grotere raampartijen en een verlaging van het geluidsniveau. Airconditioning en een luchtgeveerde zetel zijn in optie verkrijgbaar.